Bon Tardi Curacao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Devon Haarman - WaarBenJij.nu Bon Tardi Curacao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Devon Haarman - WaarBenJij.nu

Bon Tardi Curacao!

Door: Devon Haarman

Blijf op de hoogte en volg Devon

04 Februari 2016 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal!

Ik ben inmiddels alweer vier dagen op dit prachtige eiland. Helaas is mijn internet thuis nog steeds niet aanwezig, vandaar dat deze blog zo lang op zich heeft laten wachten. Maar dat mag de pret niet drukken! Tijd voor mijn eerste update.

Maandag was het dan zo ver, na een mega lange vlucht kwam ik aan op het vliegveld in Curaçao. Ik had eerst een tussenstop in Aruba en was uiteindelijk vanaf 13.30 Nederlandse tijd bezig tot 01.00. Omdat het hier vijf uur tijdsverschil is, kwam ik dus rond 20.00 uur aan op het vliegveld.

Daarna werd ik opgehaald door Wereldstage voor een welkomstborrel met andere stagiairs, waarna we naar onze accommodatie werden gebracht. Ik woon op Nieuwestraat 2, wat echt een heel klein schattig huisje is. Ik deel dit huisje met Linsey en Stefan. Maar ik heb tot op vandaag Stefan nog niet ontmoet. Hij werkt in de horeca en maakt veel onregelmatige dagen. Dus vandaar.

Ik heb de grootste kamer van het huis en ben daar heel blij mee. Er staat een kast, bed, tafel met stoelen, spiegel, ventilator en wasmand in. Ik heb van de meterkast in mijn kamer ook een kast gemaakt. Eten doe ik met Linsey aan de tafel in mijn kamer, omdat er verder geen gezamenlijke ruimtes zijn naast de keuken en de badkamer. Het water van de douche is koud maar dat is ook wel lekker in deze warmte.

Het was eerst natuurlijk wel een beetje wennen, maar ik voel mij hier nu wel thuis. Vind het ook erg gezellig met Linsey als huisgenootje. Ga haar alleen straks wel een weekje missen als ze naar haar ouders toegaat, maar ik overleef het wel ;) Morgen ga ik voor het eerst met de bus en dit zal ik dinsdag, woensdag en donderdag ook doen (maandag vrij ivm carnaval!) Dus eens kijken hoe dat in elkaar zit en of mij dat bevalt.

We leven in de tropen dus als je eten buiten de koelkast laat, komen er kakkerlakken. Gelukkig heb ik er nog geen gezien! Eten is hier van andere kwaliteit dan in Nederland, dus ik ga naar de Albert Heijn. Zoveel scheelt de prijs niet met andere lokale winkels; er komen ook heel veel locals. Veel dingen zijn hier duur, zoals groentes ( 8 gulden voor een bloemkool!) en chips. Het moet namelijk allemaal ingevoerd worden. Daarom ligt mijn diepvries vol met diepvriesartikelen zoals groentes en aardappelwedges. Op de markt kun je wel nog fruit kopen dus dat wil ik nog wel gaan doen binnenkort.

Ik heb al 1 keer zelf gekookt: pasta. Dit was nog best een uitdaging, omdat er alleen kleine pannen zijn en je dus niet alles in 1 pan kan gooien. Verder heb ik een keer een daghap gehaald: je kunt hier voor 35 gulden met twee personen een flinke maaltijd met drankjes krijgen. Dit is omgerekend 17 euro. Dit is dus iets van 6 euro voor een complete maaltijd.

Met Linsey deel ik sinds kort een Kia Picanto. Dit is echt een leuke, praktische auto. Het is echt een auto-eiland en zonder auto ben je eigenlijk nergens. Bijna alle wegen zijn eenrichtingsverkeer. Je hebt dus vrijwel nooit tegenliggers. Wel toeteren ze hier veel en kunnen ze zomaar remmen of juist megahard rijden. Dat is wel even wennen.

Ik ben dinsdag naar beachclub St. Tropez geweest, wat echt heel erg mooi is. Er zit een zwembad aan de zee en je krijgt echt gewoon een ultiem vakantiegevoel. Helaas was dit van korte duur want de volgende dag moest ik gewoon 8 uur op kantoor zijn: tijd voor mijn stage bij Paradise FM!

Ik word ingewerkt door de vorige stagiair, maar zij is nu ziek dus ik heb alleen nog maar redactie en administratie gedaan. Daarom heb ik nu ook de tijd en mogelijkheid om deze blog te typen. Vanaf morgen ga ik als het goed is radio maken en dan kun je mij horen! Dit zal nog niet dezelfde dag zijn maar zodra ik weet wanneer, dan zal ik het laten weten!
Dit is te luisteren op www.paradisefmcuracao.com. Ik ben te horen op 13.15 en 18.50 lokale tijd. Dit is dus vijf uur later in Nederland.

En dit jaar zal ik ook voor het eerst carnaval meemaken! Ik heb dit nog nooit gevierd haha maar hier krijg je zelfs vrije dagen zodat je het kunt vieren. Dus een extra lang weekend en hopelijk een mooie optocht.

Ik heb een Curaçaose simkaart, dus als je mij wilt bellen of sms'en moet je even mijn nummer vragen dan stuur ik het naar je toe. Ik kan wel gewoon whatsappen op mijn Nederlandse nummer.
Mocht je een kaartje willen sturen (ik heb een prikbord boven mijn bed!) doe dit dan naar :
Wereldstage
Scharlooweg 75 Curacao
t.a.v. Devon Haarman

Ayo!

p.s: Als ik eindelijk internet heb zal ik ook foto's en dergelijke plaatsen maar nu is dat vrijwel onmogelijk. Ik hoop echt dat ik snel gebruik kan maken van wifi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Devon

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 7800

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 17 Juni 2016

Afstuderen in Curacao!

Landen bezocht: