Afscheid, Barbecues & Ongewenste gasten - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Devon Haarman - WaarBenJij.nu Afscheid, Barbecues & Ongewenste gasten - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Devon Haarman - WaarBenJij.nu

Afscheid, Barbecues & Ongewenste gasten

Door: Devon Haarman

Blijf op de hoogte en volg Devon

16 Maart 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon Tardi!

Op veelvoudig aandringen van mijn ouders, heb ik besloten om toch weer een reisverslag te maken. Ik ben hier nu al een tijdje, maar ik ben soms zo druk dat ik glad vergeet om een reisverslag te maken. Ook weet ik soms niet goed waarover, omdat elke dag stage lopen of op het strand liggen nou ook niet ' nieuw' is. Maar goed, het is tijd voor een #curacaoupdate!

Nu ik er over nadenk, eigenlijk is er best wel veel veranderd. Ik heb gegeten bij een barbecuerestaurant (lees een achtertuin?) genaamd Happy. Ik bestelde kip en hoewel ik een megakip verwachtte met patat, krijg je een paar reepjes kip met heerlijke salade en patat. Ah well. Behalve dat het megagoedkoop was (14 gulden voor een hoofdgerecht + 2 drankjes!) was het ook heel gezellig: er was karaoke! Ik vind karaoke met Linsey altijd heel leuk omdat wij die twee mensen zijn die ons gaan bezatten in een hoekje terwijl we onszelf de nieuwe Idols-jury wanen: " Zij heeft het gewoon niet!" en " Ga de tekst leren, idioot!" zijn veel gehoorde kreten. We zijn al een keer naar een karaokenight geweest bij Cafe de Tijd en zullen deze week weer gaan. Don't judge, Linsey werkt in de HR Management en heeft als stage mensen aannemen of afwijzen. Practice makes perfect, right?

Twee weken geleden was er een barbecue op het strand, waarvoor Linsey, Jill, Allisha, Kelly en ik waren uitgenodigd. Deze barbecue werd op Playa Lagun georganiseerd. Ik was nog nooit op dit strand geweest, maar vond het heel leuk.

Het lag in een soort baai, waardoor het vrij rustig was. Er was een restaurantje aan de top van een.. berg? rots? Nou ja, helemaal bovenin dus. En toen ik daar boven aankwam zag ik naast een adembenemend uitzicht... leguanen! En niet eentje. Nee, een hele familie had plaats genomen op het terras. Dat vond ik wel echt heel erg gaaf. Ook heb ik vissen gezien in het water. Ik ben van plan om echt nog een keer te gaan duiken en zeker te snorkelen!

Wel moest Jill naar het vliegveld gebracht worden, maar ons werd verteld dat de barbecue (voor ongeveer 40 mensen) aan zou gaan rond een uur of twee. Helaas werd dit vijf, dus hebben wij hier maar kort van kunnen genieten. Dat vond ik eigenlijk sowieso vreemd, omdat het hier om 7 uur 's nachts gewoon echt megadonker is. Echt in een keer bam. Vrij ambitieus om zoveel mensen te voeden op een mega barbecue in twee uur tijd. Maar wie ben ik.

Toch jammer, want zoals veel mensen weten ben ik zelf dol op barbecues! Daarom zijn Linsey en ik van plan om dit weekend onze eigen barbecue te organiseren! Jeeeej. En uiteraard is er stokbrood met kruidenboter, haha.

We hebben Jill weggebracht en ik ga haar toch wel missen. Zij was een van de eerste vriendinnen die ik hier gemaakt had. En toen ik daar stond op Hato, realiseerde ik mij dat ik vrijwel de enige overgeblevene zou zijn. Ik kreeg opeens flarden van de film I Am Legend voor mijn netvlies. Over een paar weken zou ik Linsey en Allisha wegbrengen. Dan is het stil in mijn huisje! Gelukkig komen Tim en Maaike mij wel nog opzoeken...

Over opzoeken gesproken, ik had al een tijdje eerder geschreven over mijn romantic encounert met M.R.K.Akkerlak en dat ik ook al een dode soortgenoot uit Linsey dr klamboe had gevist. Daarna was de rust eigenlijk teruggekeerd, of nou ja dat dacht ik...

Linsey informeerde mij dat wij een nieuwe bewoner hebben in ons huis: Samira Salamander. Helaas heb ik haar nog nooit mogen ontmoeten, maar ze schjint zich schuil te houden in de wc. Tja, ieder zijn voorkeur.
Maar naast salamanders en kakkerlakken, zijn wij onlangs opgeschrokken door een nieuwe bewoner..

" DEVON!!! HELP!!"
Ik zette mijn koptelefoon af en probeerde te bedenken of i kecht geroepen werd of neit. No time needed, Linsey stormde door mijn deur alsof we op de real-life Titanic zaten.
" Je moet NU MEE KOMEN!"
En weg was ze.
Verbluft volgde ik haar naar haar kamer. Ik herinnerde mij opeens dat wij een tijdje terug in hara kamer hebben gezocht naar een raar, bonkend geluid. Zou ze het gevonden hebben?

Het was een muis. Een kleine (volgens Linsey megagroot ) muis. Het had zich achter de kast verstopt en Linsey was doodsbang. Stoer als ik ben, vertelde ik haar dat we de muis wel even zouden gaan vangen. SAMEN. Ik gaf linsey een bezem en nam zelf een emmer. Ik verschoof langzaam de kast en...
" AAAAHHHHHH"
Ik schrok zo hard van Linsey haar gil dat ik bijna tegen de kast aan viel. Ik zag de muis snel onder haar bed verdwijnen. Linsey stond gillend op haar bed. Held op sokken hoor.

Toen we in haar kamer keken, konden we hem neit meer vinden. Zou hij naar buiten zijn gegaan? Of naar zijn holletje? Of zou hij zich verstoppen in de shady trapkast waar niemand een sleutel van heeft of weet waar het in zit? Op goede hoop zijn we verder gegaan, ervan uitgaan dat hij ons pand heeft verlaten. Toch werd ik vanochtend weer opgeschrikt door een smsje van Linsey: " Kunnen we vanavond toch weer op muizenjacht? IK hoor een raar gebonk.."

Het ideale script van een horrorfilm. Speaking off, daar gaan wij vanavond heen; Other Side of the Door. Helaas is het bij ons waarschijnljik meer Other Side of the Wall. Want een muis, die komt nooit alleen...

Devon



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Devon

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 7801

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 17 Juni 2016

Afstuderen in Curacao!

Landen bezocht: