Beesten, Bikini's, Borrelen & Barbecue - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Devon Haarman - WaarBenJij.nu Beesten, Bikini's, Borrelen & Barbecue - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Devon Haarman - WaarBenJij.nu

Beesten, Bikini's, Borrelen & Barbecue

Blijf op de hoogte en volg Devon

21 Maart 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon Nochi!

Ik schrijf deze blog rond 21.00 Curacaose tijd. Heb net gedoucht en ga over een uurtje mijn bedje in. Maar ik dacht het is na dit weekend tijd voor een kleine #curacaoupdate!

Even terugblikkend op mijn ratten/muizen/viezebeesten-avontuur: we hebben nog steeds niet beet. We hebben dus overal van dat plakspul neergeleg en een speciale strip waar hij dan aan zou moeten plakken. Dit hebben wij bij alle plintjes en zijn vermoedelijke hol neergelegd. Elke keer als we de keuken in komen controleren we braaf of dat we beet hebben. Maar nee. Wel was het plakplankje helemaal onder de haren en stront,wat ons laat zien dat het beest a. sterk is omdat ie dus kon ontsnappen en b. daardoor groter dan verwacht (want geloof me, die strips plakken goed! zie mijn vorige blog..)

Vrijdagavond hebben we een terrasje gepakt met z'n drieën (Allisha, Linsey en ik) bij café Iguana. Daar hebben ze hele lekkere cocktails en uitzicht over de pontjesbrug. Zeker een aanrader als je een keer hier bent! Ook hebben we zaterdag geborreld op de karaokeavond van de plaatselijke kroeg café de tijd. Wij gaan altijd ons zelf vol gieten met drank (nou ja, tot een zekere zin dan) en dan karaoke-acts beoordelen. Er kwam een Antilliaanse jongen op die een nummer van Beyoncé zou gaan zingen. Nou dat werd vast grappig.
Maar zingen dat ie kon! Echt heel hoog. En daarna zong hij ook nog I Will Always Love You. Echt kippenvel kreeg ik ervan. Zo mooi! Ik heb helaas niet meegekregen of ie gewonnen had, want ik had erge buikpijn en ging daarom eerder naar huis.

Ik heb 2 bikini's mee naar Curacao (wat ontzettend raar blijkt te zijn, want het minimale aantal ligt hier blijkbaar op 5 of hoger...) en die bikni's heb ik al enige tijd. Nu is dat op zich geen probleem, want ik kan vrij moeijlijk leuke, betaalbare bikini's vinden in mijn maat en de setjes die ik nu heb zijn al vrij duur. Maar op de een of andere manier zijn de broekjes aan ht lubberen en de bandjes slap. Ik heb mijn bikinibandjes net als bhbandjes zitten, dus die kan ik nog in mijn nek knopen. Maar de broekjes, dat is een probleem. Ook beginnen ze erg te verkleuren. En ik zit hier nog niet eens 2 maanden!

Tijd voor een oplossing: een nieuwe bikini! Maar dat bleek nog niet zo gemakkelijk. Ik heb namelijk geen kont. Nee, echt niet. En wat hebben Antilliaanse vrouwen juist heel erg? Juist. Een dikke reet. Vond ik uiteindelijk bikini's in mijn cupmaat, dan zat er een broekje bij in formaat tent. Mix & match was niet mogelijk. Mijn collega's tipten mij een boetiek waar je voor 300 gulden (!) goede kwaliteit bikini's kon kopen. Maar als arme stagiair is dat nog steeds te duur. Ook gaan veel mensen naar Miami of lopen ze zonder bh rond. (daar over gesproken ,toen ik terugliep van de bioscoop zag ik een vrouw wiens tiet vol uit haar topje hing. Echt vol. En het scheen haar niet eens te boeien)

Maar goed. Miami is te ver weg, boetiekjes te duur en ik had geen zin om 2 tochwel prijzige bikinisetjes te kopen zodat ik 1 complete bikini zou hebben. Dat slaat namelijk echt nergens op. Dus zaterdag werd in het leven geroepen als ZoekEenBikiniVoorDevonDag. Eenmalige editie, uiteraard. We vertrokken al vroeg om dat we via de Curacaofacebook een paar namen hadden doorgekregen van plekken waar ze grotere maten hadden. Helaas bleek dit in praktijk niet om a. bikini's te gaan of b. net niet mijn maat te zijn. Teleurstellend dus. We liepen in allerlei shoppingcentra, maar was is dat karig hier zeg. Je kunt hier echt niet shoptillyoudrop, hoewel daar trots mee geadverteerd wordt. Shame.

Na een paar mislukte pogingen toch maar de Livera ingewandeld. Veel hoop had ik niet, want in Nederland had ik vorige zomer de hele winkel gepast (ja , echt!) en ik past geen een model. Op de website stond maar 1 lelijk bikini setje van 140 euro. Dus tja, dat is geen positieve instelling. Ook heb ik altijd zo'n hekel aan het maten systeem van de livera. Ze doen hier niet aan maten als 60-100 maar de maat die jij normaal hebt: 36-44. Maar ja, alsof dat voor alles hetzelfde is. Ik weet niet eens wat mijn maat is, ik pak gewoon een L of een XL.

Na veel gedoe vond ik dan een bikini die ik probeerde maar helaas niet paste. De verkoopster kwam mij helpen en toen ik mijn cup vertelde keek ze me raar aan. Ze pakte een paar bikini's die zeker 2 cupmaten kleiner waren en zei dat ik dit aan moest doen. En je raad het al: ik paste dat! Verbluft keek ik naar de maat. Hoe kan ik hier nou inpassen? Volgens haar lag het aan het model, maar ja dat geloof ik niet. Dan had ik in Nederland ook wel IETS moeten passen.

Maar hé, het was nog best een leuke bikini! Wel redelijk prijzig, maar ik was het eigenlijk ook wel zat. Ik moest en zou een bikini en dit was waarschijnlijk mijn enige keuze. Niet nadenkend over het geld heb ik hem gekocht. Als ik er nu weer over nadenk hoe veel geld hij me heeft gekost word ik weer misselijk, maar ja het is wel een mooie bikini en de setjes die ik Nederland had gekocht waren ook 70 per stuk. Ja i know, ik hoor alle mensen die voor 4 euro een setje in de uitverkoop kopen verschrikt opkijken en lachen, maar zo is mijn leven.

Vandaag ben ik naar het strand geweest. Om te barbecuen! Ik had al verteld over mijn mislukte barbecue en het plan was om het vandaag allemaal anders te doen. Eindelijk zou ik dan kunnen genieten van mijn barbecue! #ilovefood

Na een uurtje rijden kwamen Allisha, Linsey, Semih en ik aan op het absolute westpunt van Curacao: Grote Knip. Nou ja, eigenlijk heb je ook nog Westpunt zelf, maar daar is geen strand. Dus dat. Grote Knip is echt een adembenemend mooi strand, maar omdat we een bordje zagen dat we niet mochten barbecuen, zijn we naar het strand er naast gegaan, Kleine Knip. Uiteindelijk bleek dat het wél in het weekend mocht, maar toen waren we hier al. Te lui enzo.

Het strand was kleiner (duh) maar ook rustiger. Veel locals. Normaal zie ik alleen maar toeristen maar hier voelde ik mij voor het eerst zelf een toerist. Toch grappig. Na een dag vol sudoku's, boekjes lezen, zwemmen & zonnen ging eindelijk de barbecue aan. En toen ging het al meteen mis.

Mijn gekochte kruidenboter bleek eigenlijk een vrij apart smakende knoflookboter te zijn. En iedereen weet hoe heilig stokbrood met kruidenboter voor mij is. Dat was echt even een dipje. Er was ook aoli, maar that isn't my cup of spread. (hehehe)

Mensen die mij ook goed kennen weten dat ik al bang ben voor Romeinse Kaarsen, sterretjes, lucifers en aanstekers, dus ik hield mij vrij afzijdig als het ging om de barbecue. Volgens Linsey moest eerst de gemarineerde kip op onze wegwerpbarbecue. Prima joh. Hoor het allemaal wel. Maar op de een of andere manier gingen de oliën van de kip op de kolen waardoor het vuur doofde (nou ja, dat werd mij verteld maar ik heb er toch geen verstand van). Was dit het einde van mijn barbecue?

Nee. Want Allisha gooide opeens haar Pyromanenskills op de barbecue en ze begon hevig met lucifers, stukjes hout, takken en sateprikkers een vuurtje te maken en aan te steken. Barbecue gered! Na de kip aten we nog een hamburger en toen zat iedereen eigenlijk vol. Ach ja. Lekker toch. We hebben onze laatste hamburgers gedoneerd aan de plaatselijke zwerfkat die liefkozend Tiger-Lily werd gedoopt (Linsey dr idee).

Ook hebben we marshmallows geroosterd op het vuur. En dat was echt zo'n chill gevoel. Marshmallows roosteren op je verrotte barbecue op het strand. Ultiem vakantiegevoel. We bleven even plakken voor de zonsondergang, maar helaas waren er wolken dus hebben we die niet gezien. Bummer!

Het was wel echt een geslaagde dag. Heb erg gelachen en het eten was lekker! Wil nu wel nog een keer naar grote knip toe! En naar Bluebay. En naar Kalki. Nou ja, gelukkig zit ik hier nog wel even!

Deze week hoef ik maar vier dagen te werken want: Pasen! Gelukkig heb ik hier wel een keer vrij met Goede Vrijdag. Dat wordt een lekker lang weekend! Wat ik allemaal ga doen weet ik nog niet, maar een ding is zeker: vrijdag avond is er een apresskifeest! Ja, hartje zomer, maar dat mag de pret niet drukken hier. Lach me echt dood.
En natuurlijk veel stranden bezoeken die we nog niet gezien hebben! Kan eigenlijk niet wachten, want de weekenden duren hier eigenlijk veel te kort! Ik ga nu maar weer stoppen met mijn verhaaltjes, want ik ga zelf ook naar mijn bedje toe! Morgen weer naar stage!

Bon Nochi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Devon

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 7799

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 17 Juni 2016

Afstuderen in Curacao!

Landen bezocht: