Busjes, interviewen & alleen zijn - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Devon Haarman - WaarBenJij.nu Busjes, interviewen & alleen zijn - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Devon Haarman - WaarBenJij.nu

Busjes, interviewen & alleen zijn

Door: Devon Haarman

Blijf op de hoogte en volg Devon

05 Februari 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon Dia!

Vandaag is het alweer het einde van de eerste week. (Nog 17 te gaan hahaha ) Zoals al ik al eerder had verteld, is er vanaf zaterdag carnaval dus ben ik lekker vrij maandag. Ook wel leuk. Tijd om even flink te gaan genieten van zon, zee en strand. Moet natuurlijk wel een stuk bruiner zijn als ik terugkom.

Mijn huisgenootje Linsey is een weekje bij haar ouders, dus ik ben praktisch alleen. Stefan is er wel nog maar die heb ik nog steeds niet gezien. Koken is hier echt een uitdaging, omdat alles in een klein pannetje moet. Gisteren maakten we Teriyaki maar dat is toch lastig als je meer rijst dan water hebt. Het smaakte gelukkig wel goed.

Omdat Linsey weg is, ben ik vandaag voor het eerst met de bus gegaan. Dat werkt hier anders dan in Nederland. Het zijn allemaal kleine auto-busjes die rondrijden. Je stapt in, schreeuwt als je bij je halte bent dat je eruit wilt en betaalt na afloop. Heel apart maar wel een keer grappig. Ik blijf de bus gebruiken tot Linsey vrijdag terug komt. Voor mijn ritje betaal je maar 2 Naf, dus dat is hartstikke te doen.

Vandaag was mijn interview-debuut! Dit was toch niet zo makkelijk als het lijkt. Ik ben op straat mensen wezen interviewen voor het item Pontjesbrug, waarbij ik mensen hun mening vraag over actuele zaken.
Ik moest wel eerst even wennen en heb ook een paar keer niet goed opgenomen, maar oefening baart kunst!

Als het goed is, komt mijn item dinsdag of woensdag op de radio. Ook te luisteren via de website ofcourse: www.paradisefmcuracao.com
Rond 13.15 en 18.50. As we speak ben ik nog druk bezig met monteren. Verder heb ik nog steeds (omg) geen wifi thuis. Ik ben dus alleen te bereiken tijdens stage uren want de wifispots in mijn straat doen het ook niet. Helaas. Vandaag ga ik mijn eerste maaltijd voor mijzelf koken.
Dat zal wel even wennen zijn, zo alleen.

Verder ga ik vanavond niet heel veel doen. Het is een lange week geweest en ik ben echt kapot! Zaterdag ga ik waarschijnlijk met collega's wat drinken en zondag met Linsey en haar familie naar de carnaval optocht, dus dat wordt vast leuk! Als wifi weg blijf kan ik dus pas dinsdag een nieuwe up-date sturen, dus dan weten jullie dat.

Ayooo


  • 09 Februari 2016 - 22:16

    Paul Haarman:

    Trote vader!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Devon

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 7828

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 17 Juni 2016

Afstuderen in Curacao!

Landen bezocht: