Voetbal & Pasen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Devon Haarman - WaarBenJij.nu Voetbal & Pasen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Devon Haarman - WaarBenJij.nu

Voetbal & Pasen

Door: Devon Haarman

Blijf op de hoogte en volg Devon

29 Maart 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon siman!

Deze week zit ik hier officieel twee maanden. Dat klinkt heel lang en dat is het misschien ook wel. Gelukkig heb ik veel dingen te doen hier. Ergens wil ik niet dat de aankomende twee weken voorbij vliegen, omdat dat betekend dat Linsey en Allisha naar huis gaan en ik dan helemaal alleen in mijn huisje zit. Maar ik zie dan wel eindelijk Tim weer en later ook Maaike, dus daar kijk ik erg naar uit!

Iedereen heeft het vast wel meegekregen maar voor degene die dat nog niet gedaan hebben: mijn autoruit is ingeslagen. Dat was natuurlijk heel erg schrikken. Ze hebben niks meegenomen. Dat was wel raar want waarom tik je een ruit in als je niet eens iets als de autoradio meeneemt? Maar ja gelukkig scheelt het minder geld. De schrik zat er wel goed in. De autoruit maken was nog vrij duur, in totaal kostte het 200 gulden p.p.
In dat opzicht ben ik blij dat het nu gebeurd terwijl Linsey er nog is en niet nadat ze net weggegaan is. Dat zou echt zuur zijn.

Natuurlijk was het afgelopen weekend Goede Vrijdag en Pasen en anders dan in Nederland, had ik hier wel gewoon vrij (jeej!) Nu was mijn weekend niet heel erg spannend eigenlijk. Ik heb vooral op het strand gelegen. Vrijdag was ik naar Blue Bay geweest, een voor mij nieuw strand. Nadat ik mij had gesetteld op mijn ligstoel, schrok ik op van lawaai. Er kwam een groep mannen binnen. Maar wat voor mannen!

En nee, ik heb het niet over hun looks (hoewel die ook niet verkeerd waren) maar over wat voor mannen ze waren. Het was het Curacaose elftal! Meteen keek ik goed rond, want als echte volger van het nieuws was ik op de hoogte van de aanstelling van Patrick Kluivert als bondscoach. Ik kom hem eerst niet vinden, maar ja hoor: daar was ie! Ik vond dat toch wel heel erg grappig. Ze hadden een buffet, maar een paar meter van mij vandaan. Toch durfde ik geen handtekening of foto's te vragen want tja, ze waren toch maar aan het eten. En ik was uiteraard te cool voor dat gedoe.

Maar goed, zaterdag heb ik het even rustig aangedaan en gewerkt aan school (boring huh!) maar ik kreeg opeens 's avonds een appje. Of ik meeging naar de voetbalwedstrijd Curacao- Dominicaanse Republiek. En nee, het appje kwam niet van Patrick himself maar ik besloot toch maar te gaan. De wedstrijd zou 8 uur beginnen dus we waren precies op tijd! Dacht ik... Blijkt dat dit weer eens Curaçaose tijden waren, toen ik binnenkwam was het al de 54ste minuut. Gelukkig kostte het kaartje maar 25 gulden (dus zo'n 12 euro) en was er nog niet gescoord.

Toen we gingen zitten, bleek dat ze hadden gewacht op ons. Er werd vrijwel meteen gescoord door Curaçao. Uiteindelijk was de wedstrijd afgelopen met 2-1. Ik vond het heel leuk om een keer mee te maken. En Curacaoenaars zijn echt enthousiaste supporters! Dus dat vond ik wel echt leuk te zien. En ja hoor, Patrick was daar ook weer. Hij kan trots zijn, want de vorige wedstrijd was verloren. Nu gaan ze misschien toch door naar de volgende ronde van de Caribean Cup.

Na de korte wedstrijd nog even thuis wezen relaxen voor ik naar huis ging. Zondag begon ik met een onbeperkt paasbuffet. En zoals altijd met een buffet, dat moet je goed gebruiken. Ik heb daarom van alles wat geproefd. Dus dat was wel lekker! 's middags naar het strand geweest en 's avonds lekker een ijsje gehaald na het eten van de daghap.
Ook gisteren was het een rustig dagje, omdat ik lekker op het strand heb gelegen.

Tja, niet zo heel veel te vertellen dus! Hoe was jullie Pasen? En is het weer in Nederland een beetje opgeknapt? Het was hier gisteren ook echt rotweer, het was bewolkt en maar 31 graden. Zwaar leven he?

Ayooo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Devon

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 7829

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 17 Juni 2016

Afstuderen in Curacao!

Landen bezocht: