I'm still alive! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Devon Haarman - WaarBenJij.nu I'm still alive! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Devon Haarman - WaarBenJij.nu

I'm still alive!

Blijf op de hoogte en volg Devon

29 Februari 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon Nochi!

Ik heb al een tijdje geen blog meer gemaakt, dus ik dacht het is weer eens tijd. Op het moment dat ik dit typ zit ik een café/kroeg/iets bij mij in de straat, omdat het internet er weer eens uit ligt. Dit gebeurd helaas steeds vaker, en dan vooral op mijn stage.Dat is toch vervelend als je aan het einde van de dag als enige op kantoor niet bij internet kan en dus ook daar niet aan je scriptie kan werken #life is hard

Verder is er ook goed nieuws: Tim en Maaike komen mij verblijden met een bezoek! Linsey gaat namelijk 10 april weg en naar het schijnt komt er geen huisgenootje meer (de buren willen het huis kopen, ofzo). En aangezien ik Steven niet zie, ben ik dan toch alleen. Hij gaat ook ergens in april weg. Dus ik ben echt super blij dat zij komen! Dan ben ik toch niet alleen. En stiekem mis ik ze best wel een beetje!

Ik heb afgelopen week een interview gehad met een bekende videoproducer, Dolph van Stapele, als herkansingsopdracht voor school. Ik zie mijn ouders denken: herkansing??? Maar wat het eigenlijk is, is een vervangende opdracht omdat ik welgeteld 1x afwezig ben geweest. Ja, daar kunnen de MBO-scholen nog wat van leren (snap je niet waar dit over gaat: check het nieuws!) Maar anyway, dit interview heb ik uiteraard mijn best op gedaan en moest verstuurd worden naar mijn school.

En daar gaat het eigenlijk al mis. Mijn internet is op zich prima, maar niet gebouwd voor dat soort dingen. Dus met resultaat dat ik om 9 uur s ochtends iets uploadde van 2,5 GB wat ongeeveer 19 uur zou duren. Juist... Na een hele dag strand, hapje eten en een karaokefeestje kwam ik thuis om te ontdekken dat mijn internet eruit lag en dus ook mijn bestand niet verzonden was. Huil huil. Hopelijk heb ik morgen op stage wel internet, want dat lag er afgelopen vrijdagmiddag ook al uit.

Verder heb ik ook een paar leuke dingen gedaan deze week. Zo ben ik naar Zus di Piaza geweest. Dit is een tentje waar ze lokaal eten serveren. Als ultieme Chicken die ik ben, besloot ik maar de kip te bestellen. Je krijgt een grote maaltijd met rijst, kip, groente, salade en aardappelpuree. Echt heel erg lekker én een stevig ontbijt. Tevens mijn eerste écht lokale gerecht.

Daarnaast ben ik vandaag naar een ander strand geweest (en daarbij Willemstad uit geweest Tim!) genaamd Cas Abou. Dit strand ligt best ver weg, namelijk drie kwartier rijden. En op een gegeven moment rijd je door stukken niemandsland waar je geen bereik hebt whatsoever en omgeven wordt door cactussen. Na een helse rit was het dan zo ver: tijd om dit strand te verkennen. En wat was het mooi! Hagelwit zand en een mega blauwe, heldere zee. Echt prachtig. Je kon zelfs vissen zien zwemmen! Ik vond het echt fantastisch. Dit is het strand uit zo'n brochure wat je denkt nooit in het echt te zien.

Enige minpuntje dat er giftige(!) bomen op het strand stonden, dus of je gelieve de bladeren en vruchten niet aan wilde raken. Oke. Ja ik zou daarom ook met groepen kinderen bij die boom gaan zitten. Echt het beste idee ooit.


Tja... Verder heb ik niet echt veel te vertellen! Ik ben bruiner geworden hahahaha. Maar ja.. Alles begint nu wel een ritme te krijgen en ik doe veelal dezelfde dingen. Maar het is nog steeds heel erg leuk en gezellig, elk weekend voelt weer aan als een mini vakantie!

Liefs, Devon


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Devon

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 7824

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 17 Juni 2016

Afstuderen in Curacao!

Landen bezocht: