Chronisch Curacao Syndroom - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Devon Haarman - WaarBenJij.nu Chronisch Curacao Syndroom - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Devon Haarman - WaarBenJij.nu

Chronisch Curacao Syndroom

Blijf op de hoogte en volg Devon

05 Maart 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon Nochi!

Dit is alweer mijn vijfde weekend hier, de tijd vliegt echt voorbij! Vanavond ga ik naar een feestje, Full Moon Party op Kokomo Beach. Heb er erg veel zin in! Ik ga samen met Linsey, Jill en Kelly. Jill gaat deze week helaas alweer naar huis, dus dat vind ik erg jammer! Zondag zal ik haar naar het vliegveld brengen, samen met Linsey. Maar dit weekend nog even een feestje en lekker naar het strand!

Terwijl ik dit schrijf, ben ik voortdurend aan het gapen. Even ter verduidelijking, het is hier nog niet eens 10 uur 's avonds. Over ander half uur gaan we rijden naar Kokomo, waar het feest zal duren tot 6. Aangezien ik de bob ben. kan ik je verzekeren dat dat dus niet gaat gebeuren: ben blij als ik 3 uur haal. Herstel : 2. Ik ben eigenlijk sowieso al blij als ik aankom.

Mijn hele ritme is verstoord sinds ik hier ben. Ik ben eigenlijk de hele dag door moe. Ik noem het ook wel het Chronisch Curacao Syndroom. Volgens Linsey heeft iedereen op dit eiland er last van. Misschien duurt daarom altijd alles zo lang. Maar op de een of andere manier wil ik heeeel vroeg slapen en word ik in het weekend niet later wakker dan half 10. Misschien dat het morgen anders is, omdat ik echt pas laat in mijn bed lig.
Maar jezus, wat een groot verschil met thuis! Daar kan ik makkelijk wakker blijven tot een uur of 3 en heerlijk lang uitslapen.

Nu heb ik ook wel last van veel omgevingsgeluiden (een drukke buurt met cafeetjes, blaffende honden, etc.) maar daar wen je op den duur wel aan. Ik heb gewoon echt het idee dat ik een stukje energie kwijt ben. Mijn begeleider zegt dat het misschien door de airco komt, omdat ik ook het gevoel heb hele dikke ogen te hebben.

Maar zonder heb je eigenlijk ook geen leven. Sterker nog, mijn ventilator staat de hele dag aan en zelfs dan kan ik het nog te warm hebben. Uitzetten is dus geen optie. Dus tja, misschien ben ik wel deze hele periode fucked. Als ik mij voorneem om 's avonds iets te doen aan school, of een filmpje te kijken of iets moet ik mijzelf bijna forceren om wakkeer te blijven tot een uur of half 10 (anders slaap je weer té lang en dan word ik ook smerig wakker)

Momenteel ben ik een flesje cola aan het drinken in de hoop toch een beetje wakker te blijven, maar eigenlijk mag het niet baten. Zo jammer dit. Ik vraag mij af of iedereen hier last van heeft, of dat alle mensen die hier wonen of geboren zijn dat anders ervaren. Linsey zit hier al minstens zes maanden en die heeft er nog steeds problemen mee.

Als ik naar andere studenten kijk, die elke avond (!) een andere feestje afgaan, ben ik in tweestrijd. Aan de ene kant wil ik ook mee, maar de gedachte aan mijn lekkere bedje maken mij veel gelukkiger. Als ik dit nu allemaal zo lees, voel ik mij net een oude taart. Bleh.

Verder heb ik de brief ontvangen om mijn werkvergunning op te halen. Voor iedereen die denkt dat dit te laat is: die van Jill is ook sinds donderdag pas binnen en sommige mensen verlaten het eiland zonder de vergunning ooit aangevraagd te hebben. De enige reden waarom ik deze wil, is om met korting te kunnen zwemmen met Dolfijnen, iets wat ik misschien nog wil gaan doen op dit eiland!

Ik ben bezig geweest mijn kamer te pimpen. Ik heb twee grote kalender bladen van de KLM (scheurkalender maar dan echt.. a1 formaat? het is in iedergeval heel groot) aan mijn muur gehangen, om toch een beetje sfeer te krijgen.
En ik heb onlangs allemaal lieve kaartjes ontvangen, die op het prikbord boven mijn bed hangen! Ik wil iedereen bedanken die mij een kaartje heeft gestuurd <3 Ben er echt super blij mee en ze hangen allemaal boven mijn bed.

Ik ga maar even proberen wakkeer te blijven, al heb ik geen ideee hoe ik dat ga aanpakken. Vanavond wordt vast wel leuk en ik zou het toch zonde vinden om in juni naar huis te gaan zonder echt grote, gave feesten mee te hebben gemaakt. Ik hoorde dat er iets is met vuurwerk, strand en gave dj's, dus ben erg benieuwd!

Fijne avond en een heerlijk weekend toegewenst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Devon

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 7832

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 17 Juni 2016

Afstuderen in Curacao!

Landen bezocht: